Massage voor jouw gezondheid

Massagetherapie

Wist je dat massage een van de meest toegepaste behandelmethodes is ter verbetering van je gezondheid? En dat is ook niet gek! We leven immers in drukke tijden en we ervaren dagelijks veel stress. Als je het lichaam niet goed verzorgt, dan gaat je lichaam tegenstribbelen. Je krijgt last van rugpijn, nekpijn, hoofdpijn, spanningen, vermoeidheid, enzovoort. Allemaal klachten die ons uiteindelijk nog meer klachten opleveren bijvoorbeeld slapeloosheid.

Massage pakt al deze (lichamelijke) klachten aan op een natuurlijke manier, waardoor je beter in je vel gaat zitten. Doordat de massage ervoor zorgt dat afvalstoffen in je lichaam beter worden afgevoerd, helpt het je lichaam om sneller te herstellen. Letterlijk én figuurlijk, want als je goed in je vel zit, dan werkt dat natuurlijk ook door op je gemoedstoestand. Massage kan je helpen, massage kan je verlichting bieden en bijdragen aan het herstel en onderhoud van lichaam en geest.

Bij klachten als:

• Spierpijn
  • Nek en schouderklachten
  • Migraine
  • Vermoeidheid van je lichaam
  • Zware en vermoeide benen
  • Slaapproblemen
  • Traumaverwerking
  • Menstruatie pijn
  • Achillespees klachten
  • Blessures
  • Gespannen kaaklijn
  • Darmproblemen
  • Zwangerschapsmassage

Sportmassage
Sportmassage is een massage die gericht is op het stimuleren van de doorbloeding van de spieren. Het zorgt er voor dat afvalstoffen in je spieren sneller worden afgevoerd en daarmee bevorder je het herstel van je spieren en het lichaam. Bij een sportmassage kan stevig gemasseerd worden, waarbij bijvoorbeeld bindweefsel wordt losgemaakt en afvalstoffen uit spieren worden gemasseerd. Daarvoor moet er diep in de spieren worden gemasseerd, wat soms niet prettig aanvoelt. Maar wel het gewenste resultaat zal behalen.

Ontspanning massage
De klassieke ontspanningmassage is ontspanningstip nummer één. Het is een luxe massage waarbij gebruik wordt gemaakt van massagetechnieken die zich richten op de doorbloeding van huid, spieren en onderliggende weefsels. De klassieke massage zorgt ervoor dat je jouw lichaam en geest kunt ontspannen en je alle stress even kunt loslaten. De verschillende technieken verminderen niet alleen spierspanningen, maar zijn ook goed voor stofwisseling van spieren, spijsvertering, vermoeidheid en bloedcirculatie van het lichaam.

Stoelmassage
Bij een stoelmassage kun je in een ontspannen en rustgevende houding zitten of liggen wanneer dit prettiger is door bijvoorbeeld zwangerschap.

Massagetherapie
Massagetherapie is maatwerk, de hulpvraag en aard van de klachten is bepalend voor de gekozen behandeling. Deze wordt daarom uitvoerig besproken. Bij massagetherapie gaan we ervan uit dat fysieke, psychologische en sociale aspecten elkaar beïnvloeden. We gaan dus verder en zoeken naar de oorzaak van het ontstaan van de klachten. Voor de behandeling gaan we in gesprek om de oorzaak van de klachten te achterhalen. Vervolgens wordt een behandelplan opgesteld en een werkvorm toegepast.

Zoek je hulp?
Staan je klachten er niet bij maar ben je nieuwsgierig of een massage voor jou kan helpen?
Neem dan contact op en dan kunnen we samen kijken of het voor jou past.

Maak een afspraak Prijzen