Massage therapie

Massagetherapie

Massage is waarschijnlijk de oudste en eenvoudigste manier van een medische behandeling. Je kent het wel; door het wrijven over een pijnlijke knie of arm verlicht je de pijn die je op dat moment voelt, dit is een genezend instinct dat al zolang de mens zich kan herinneren wordt toegepast en die alle culturen gemeen hebben.

Om een beeld te krijgen van de werking van een massage kun je het volgende voorstellen; door wrijving en druk ontstaat er een warmte in het behandelde gebied, de bloedcirculatie zal toenemen en je zult vermindering van de pijnlijke klachten waarnemen. Wanneer de pijn verminderd zal ook de spierspanning en hiermee de gehele spanning in het lichaam verminderen.

Je mentale energie neemt toe en er ontstaat een gevoel van welbehagen. De stevige en energieke bewegingen van de massage stimuleren de bloedsomloop en brengen vers zuurstof rijk bloed naar het gebied wat pijnlijk is of vast zit, verwijderen afvalstoffen en geven je huid een gezonde gloed.

Massage kan je helpen, massage kan je verlichting bieden en bijdragen aan het herstel en onderhoud van lichaam en geest. Bij klachten als;

• hoofdpijn
  • spierpijn
  • vermoeidheid van je lichaam
  • nek en schouderklachten
  • zware en vermoeide benen
  • achillespeesklachten
  • migraine
  • menstruatiepijn
  • blessurebehandeling

"Als je lichaam zijn grens probeert aan te geven vergeet dan niet te luisteren

Een massage is tijd voor jezelf en aandacht voor je lichaam."